Om Pomologic.se

Pomologic är ett varumärke under företaget Eblica Design AB (Org nr: 559348-2598) med postadress: Box 18, 123 21 Sigtuna. Om du önskar komma i kontakt med oss ber vi dig maila på info@pomolgic.se eller använda kontaktformuläret på kontakta oss-sidan.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@pomologic.se.

Betalningsalternativ

Vi använder oss av Klarna checkout för beställningar från både privat- och företagskunder. Du behöver inte ha ett konto hos Klarna sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med de flesta kort som har Visa, Mastercard eller Amex symbol på, samt de svenska bankerna. Du kan också välja att betala med faktura eller delbetalning och debiteras alltid efter att du fått hem dina varor.

Fullständiga villkor för Klarna finns att läsa på klarna.se/villkor/

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. På helgdagar skickas beställningar tidigast nästkommande helgfri vardag. Ordinarie leveranstid förutsätter att varan finns i lager. Under högsäsong kan leveranstiderna vara längre.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar) så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Priser

Beställningar gjorda från Sverige inkluderar moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För företagskunder gäller 14 dagars öppet köp i oöppnad förpackning.

För att ångra ditt köp, gör såhär:

Mail oss på info@pomologic.se och ange:

  • Ordernummer
  • Namn/företagsnamn
  • Adress
  • E-post
  • Vilka varor som returen gäller.

Returnera varorna snarast eller senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet

Kunden står för returfrakt, leverans och skick för produkterna vid retur. Produkterna ska skickas i ursprunglig förpackning och vara välpaketerat.

Om varan har används eller skadats förbehåller vi oss rätten att dra av en summa på återbetalningsbeloppet som motsvarar värdeminskningen.

Återbetalning sker snarast eller senast inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet om ångrat köp. Varan måste dock ha kommit åter till oss eller att kunden lämnat bevis på att varan återsänts innan återbetalning kan ske. Vid alla returer enligt ovan återbetalas priset för varan.

Vid retur kan du använda ett standardformulär men det är inget krav:
Ladda ner formuläret här.

Du kan läsa mer om ångerrätten och distansköp som konsument på arn.se

Reklamation

Vi håller noga koll på att produkter som skickas till dig är i gott skick men skulle det vara så att varan ändå visar sig defekt åtgärdar vi felet kostnadsfritt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Som privatperson har du rätt att inom 3 år från köptillfället meddela oss inom skälig tid efter att felet upptäckts. Företagskunder kan reklamera en vara senast 30 dagar från fakturadatum och vi rekommenderar att kontrollera varan vid ankomst för att verifiera att varan är felfri.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

För reklamation, gör så här:

Maila oss på info@pomologic.se och ange:

  • Ordernummer
  • Namn/företagsnamn
  • Adress
  • E-post
  • Beskriv felet noggrant
  • Bifoga bild/video på felet

Vi kontaktar dig med ett returnummer och fraktsedel men observera att det inte är likställt med en godkänd reklamation.
Skicka varan inom 14 dagar från mottagande av fraktsedel. Förpacka varan väl i ett av posten godkänt emballage (exempelvis brun wellpapp-kartong). Tänk på att att eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kunden.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Garanti

Garantitiden är ett (1) år från köpdatum och täcker tillverkningsfel på produkten. För att få en order utbytt under garantitiden, vänligen kontakta oss via formuläret på kontakta oss-sidan eller skicka ett mail till info@pomologic.se. I ditt mail ange följande:

  • Ordernummer
  • Namn/företagsnman
  • Adress
  • Bild på felet och en detaljerad beskrivning av felet.

Vänligen notera att kostnader kommer att tas för reparationer/returer även under garantitiden i följande fall:

  • Vid fel eller skada orsakad av olämplig användning eller vårdslöshet.
  • Vid fel eller skada orsakad av egen reparation eller modifiering.
  • Vid fel eller skada orsakad av eld, vatten eller en naturkatastrof.
  • Naturliga estetiska förändringar som uppstått till följd av normal användning eller åldrande.

Garantin ger möjlighet till fria reparationer/returer i enlighet med nämnda villkor och inom den tid som gäller för garantin. Garantin begränsar inte någon laglig rätt som gäller för dig som kund. Ingen information om kortnummer eller liknande sparas hos oss.

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). När du handlar på vår hemsida sparar personuppgifter för att du ska kunna slutföra köpet. Du har rätt att begära tillgång till din personliga infromation och om något inte stämmer har du rätt att ändra eller ta bort dem. Du kan läsa mer om hur vi behnadlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy. Vi använder även cookies för att exempelvis spara din produkter i varukorgen och för att din upplevelse på hemsidan ska fungera korrekt. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Kontaktinformation

Org nr: 559348-2598

Postadress:

Eblica Design AB
Box 18
123 21 Sigtuna

Mail: info@pomologic.se

Tvist och lagval

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på plattformen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Villkoren uppdaterades senast 18 februari 2024.

Kontakta oss

Frågor på det?

Köpvillkor är inte det enklaste att läsa igenom och ibland kan det uppstå frågor eller något som vi missat att nämna. Hör då av dig direkt till oss så hjälper vi dig.

Kontakt